Som ett komplement till Boka en tid finns tjänsten Tvättstugetid om ni tänkt för alla som har detta som det primära syftet med bokningen. Använd då istället Tvättstugetid. Samma funktioner och samma förmånliga pris fast med en mer specifik profil.
Vad är Boka en tid?
Boka en tid har funnits sedan 2014. Tjänsten löser ett problem som många bostadsrättsföreningar och fastighetsägare har på ett ett enkelt sätt. Med vårt digitala bokningssystem kommer ni igång direkt och kan hoppa över den där gamla almanackan som ändå inte fungerar…
Tidsbokning för det ni behöver boka!
Oavsett om du behöver ett litet bokningssystem till tvättstugan, bastun eller föreningslokalen så erbjuder vi en enkel och lättanvänd bokningstjänst som körs på webben och går att nås från din telefon, platta eller dator.
Vad ingår för funktioner?
I grunden så är tjänsten en enkel och helt fristående bokningstjänst där tanken är att boende bokar och håller ordning på sina bokade tider med hjälp av mobilen, läsplattan eller datorn.
Ingen utrustning eller installation behövs. Det enda som behövs är en webbläsare men det finns även appar för både iOS och Android för de som tycker detta är smidigt.
Fördelar och övriga funktioner
Tjänstens primära syfte är att vara en enkel och användarvänlig tjänst, men det betyder inte att vi saknar funktioner och avancerade möjligheter för er som vill ta det ett steg till. Här är en överblick över vad som ingår i alla konton utan extra kostnad.
-
Ingen installation
Vi sköter system, uppdaterinagr och server och ser till att ni slipper bekymra er för sådant. -
Påminnelser och notiser
Få en påminnelse via appen innan det är dags att tvätta så du inte missar din tid. -
Prenumerera på bokade tider
Du kan prenumerera på dina tider i exempelvis Google Calendar, Apples Kalender eller i Microsoft Outlook. -
Flera kalendrar.
Perfekt om ni har flera tvättstugor i samma hus, en bokningsbar övernattningslägenhet eller en gemensam lokal. -
Slå på ett kö-system
Är det ont om tider? Det finns möjlighet att koppla på ett kösystem om ni vill ge era användare att sätta upp sig på kö för bokade tider. -
Ta ut statistik
Exportera statistiken för hur övernattningslägenheten varit bokad med ett enkelt klick. Perfekt för dig som skall hålla ordning. -
Koppla på ett digitalt lås *
Kombinera bokningstjänsten med ett digitalt lås från Parakey om du vill styra vem som har tillgång till tvättstugan.
* Kostnad för Parakey-abonnemang och utrustning tillkommer, se nedan.
Lås på dörren?
Vill ni koppla bokningar i kalendern till ett digitalt lås så kan vi hjälpa till med det också.
Vi har ett samarbete med Parakey som är en svensk leverantör av digitala nycklar. Parakeys installatörer sätter in en box som kopplas till ett vanligt digitalt lås på tvättstugan, sedan styr ni nycklarna genom att boka tider i kalendern här på Tvättstugetid.
Resultatat är att endast den som bokat tiden kan låsa upp låset på tvättstugan med sin digitala nyckel och vips har ni en helhetslösning med kalender, lås och digitala nycklar på mobilen.
För vem?
Tjänsten är framförallt utvecklad för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare som letar efter en enkel och smidig lösning för tvättstugan. Vi har däremot även andra typer av kunder, både företag och föreningar, där man har ett behov av en enkel och prisvärd bokningstjänst.
Hur fungerar det för dig som administrerar tjänsten?
Som ägare till ett konto hos oss kan du enkelt lägga in de bokningsbara tiderna som finns tillgängliga och bjuda in övriga medlemmar, det enda som behövs är deras e-postadress. Vill du hellre ha konton utan e-postadresser är det också möjligt.
Du som ansvarar för tvättstugan kan sedan hantera följande via vårt webbaserade system:
- vilka dagar som är bokningsbara
- vilka tider skall vara bokningsbara
- hur många tvättider varje hyresgäst ska kunna boka på en gång
- om man skall kunna sätta upp sig på kö eller ej
- om en pågående tvättid skall vara avbokningsbar eller ej
En eller flera dagar kan även låsas i systemet, så att de hyresgäster som önskar boka med den klassiska låsbrickan eller en kalender på plats kan fortsätta med detta på de utvalda dagarna.
Hur fungerar det för alla som skall boka tider?
Ni får en egen adress till er kalender som ni kan kommunicera till era användare.
Heter er bostadsrättsförening Blåvalen skulle den kunna vara brfblavalen.tvattstugetid.se, men det väljer du själv när du registrerar dig. Boende behöver sedan bara logga in med sin e-postadress och ett lösenord för att kunna boka, boka om och titta i kalendern.
Tjänsten fungerar lika bra på datorn som den gör på en surfplatta eller en mobiltelefon, så de beoende kan enkelt logga in och ha koll på sina tider oavsett var de är.
Det finns även en app för iOS och en app för Android för de som även vill nyttja våra påminnelser och som tycker att en app är en ännu smidigare lösning.
Vem står bakom tjänsten?
Tjänsten utvecklades 2014 och förvaltas sedan 2015 av Flyttfågel AB. Flyttfågel är ett helägt dotterbolag till design- och teknikbyrån Republic i Göteborg.
Vad kostar det?
Att prova systemet är helt gratis. Väljer du sedan att fortsätta så har vi en prismodell baserat på antalet användare som börjar på 99 kr/mån.